فهرست

معرفی سنگ مرمریت

این دسته از سنگ ها جز سنگ های آهکی و دگرگون شده است که طرفداران و خواهان خودش را دارد. در بازارهای بین المللی کاملاً شناخته شده و دارایی انواع دسته بندی های خاص به نام خانواده ماربل (Marble) شناخته می‌شود. سطح سنگ مرمریت دارای خطوط آهکی مانند است که می توان به شکل ترک هایی آن را مشاهده کرد اما این ترک ها بعد از برش و فرآوری با موادی مانند: اپوکسی رزین ها صاف و صیقل داده می شود در 
نتیجه سنگ جلا و زیبایی پیدا می کند. هر چه سنگ مرمریت و سطح آن پاک تر و کم خط تر باشد به طبع هم از قیمت بالاتر و استحکام بیشتری برخوردار است. این سنگ از کلسیت,دولومیت و کریستال ها هم نیز متشکل شده است.  مقاومت این سنگ از  تراورتن ها بیشتر است دارای سطحی تقریباً با درصد بالایی از حفره ها و خلل و فرج های است که بیشتر از خانواده تراورتن ها می باشد استفاده از مرمریت ها اغلب در فضاهایی به دور از نم و رطوبت دور از نور خورشید پیشنهاد شده بیشتر برای نماهای داخلی استفاده می‌شود زیرا خاصیت آهکی آن باعث می‌شود که اگر در فضای بیرون قرار بگیرد موجب از بین رفتن تدریجی سنگ خواهد شد. همانطور که گفته شد این سنگها در نتیجه فشرده شدن لایه های آهکی در حرارت بالاست به همین خاطر ممکن است دارای فسیل های زیبا و جذاب باشد چیزی که در هیچ رنگ دیگری شاید آن را نتوان پیدا کرد. همانطور که گفته شد در بازارهای بین المللی به نام ماربل شناخته می‌شود که زیر شاخه مرمر هاست اما در ایران به نام مرمر یتها تلقی می‌شود .
نتیجه سنگ جلا و زیبایی پیدا می کند. هر چه سنگ مرمریت و سطح آن پاک تر و کم خط تر باشد به طبع هم از قیمت بالاتر و استحکام بیشتری برخوردار است. این سنگ از کلسیت,دولومیت و کریستال ها هم نیز متشکل شده است.  مقاومت این سنگ از  تراورتن ها بیشتر است دارای سطحی تقریباً با درصد بالایی از حفره ها و خلل و فرج های است که بیشتر از خانواده تراورتن ها می باشد استفاده از مرمریت ها اغلب در فضاهایی به دور از نم و رطوبت دور از نور خورشید پیشنهاد شده بیشتر برای نماهای داخلی استفاده می‌شود زیرا خاصیت آهکی آن باعث می‌شود که اگر در فضای بیرون قرار بگیرد موجب از بین رفتن تدریجی سنگ خواهد شد. همانطور که گفته شد این سنگها در نتیجه فشرده شدن لایه های آهکی در حرارت بالاست به همین خاطر 

ممکن است دارای فسیل های زیبا و جذاب باشد چیزی که در هیچ رنگ دیگری شاید آن را نتوان پیدا کرد. همانطور که گفته شد در بازارهای بین المللی به نام ماربل شناخته می‌شود که زیر شاخه مرمر هاست اما در ایران به نام مرمر یتها تلقی می‌شود .

معدن سنگ های مرمریت

در اغلب شهرهای ایران معادن مرمریت بسیار زیبا و بسیار مشهور که در جهان شهرت خاص و عام است وجود دارد از مهمترین معادن سنگ مرمریت می‌توان به مرمریت های صورتی واقع در نقده مرمریت های گلدن بلک,مرمریت های لاشتر,مرمریت پرشین سیلک, مرمریت پرزیدنت,دهبید شایان و زارع,مرمریت گلدن بلک و مرمریت رز مجستیک که در کل ایران معادن متعددی دارند اشاره کرد این معادن دارای سینه دار های مختلف و سورت های متعدد می باشد.

ویژگی های سنگ مرمریت

این سنگ دارای مقاومت خوب در مقابل شرایط ناپایدار جوی  است. اما نباید انتظار زیادی از این سنگ داشت چون ممکن است در مقابل این نوسانات آسیب ببیند تابش زیاد از حد آفتاب ممکن است عمر این مرمریت را کوتاه کند. به همین جهت اکثراً برای فضاهای داخلی پیشنهاد می‌شود. میزان تخلخل بالا,ساب و صیقل پذیری فوق العاده,وزن پایین,سورت بندی های مختلف,رنگ و طرح های مختلف از ویژگی‌های مهم سنگهای مرمریت میباشد.

کاربرد سنگ های مرمریت

در تمام نماهای داخلی ساختمان,کفپوش,قاب های آسانسور,راه پله ها,تی وی روم ها,کانتر آشپزخانه و مصنوعات سنگی کاربردهای بسیار خوبی دارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت مرمریت

بسته به نوع طرح و سورت,بسته به نوع کمرنگ بودن یا پررنگ بودن,قد و پای سنگ,نوع برش,نوع مواد استفاده شده مانند: اپوکسی رزین ها,نوع پولیش,متراژ,ضخامت,قطر,صاف و یکدست بودن,سطح سنگ,لب پر نبودن و گونیا بودن تمام عوامل تاثیر گذار در قیمت مرمریت ها می باشد.

انواع سنگ های مرمریت

سنگ مرمریت گلایل آباده

انواع سنگ ساختمانی

سنگ لاشتر

سنگ ساختمانی

مرمریت رز مجستیک

انواع سنگ ساختمانی

مرمریت گلدن مارشال و بلک مارشال

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت دهبید

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت پرطاووسی

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت هرسین

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت صلصالی

سنگ ساختمانی

مرمریت کاپوچینو کرمانشاه

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت بسطام

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت مهکام و جندق

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت کاشمر

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت سبزوار

سنگ ساختمانی

مرمریت مشکی نجف آباد

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت کوهرنگ

سنگ ساختمانی

مرمریت سیلور اسکای

سنگ ساختمانی

مرمریت پرشین گری

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت رویال گری

سنگ ساختمانی

مرمریت تری دی بلک

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت پرزیدنت

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت اسپایدر

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت آرک بیرجند

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت ارومیه (سیسیلی)

سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت اداوی

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت مولتی کالر

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت اعلمی

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت آباده

انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت امپریال نی ریز

انواع سنگ ساختمانی

مشاوره رایگان

شرکت نفیس تجارت خزر با داشتن کارشناسان مجرب همه روزه از ساعت 9 صبح الی 13 و بعد از ظهر از ساعت 16 الی 19 آماده اراِئه مشاور رایگان به عزیزان میباشد.

سنگ و آهن را مزن بر هم گزاف
گه ز روی نقل و گه از روی لاف         مولانا

languages
× مشاوره آنلاین